۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

قوطی هولستن و روکش دلستر؟ آیا واقعا شرکت بهنوش تقلب کرده است؟ +پاسخ

خلاصه مطالب: تصویری: آیا آبجوی مارک «هولستن» با روکش مارک «دلستر» به بازار عرضه شده است؟ آیا شرکت بهنوش ایران در تولید دلستر تقلب کرده است؟

  • بر خلاف مطالب شایعه: تولیدکننده هر دو برند «دلستر» و «هولستن» در ایران یک شرکت است.
    شایعه با نشان دادن چند عکس (و حتی فیلم) به زعم خود از یک تقلب پرده برداری می‌کند: اگر روکش قوطی دلستر را بکنید، مارک هولستن را در زیر آن خواهید دید. حتی طعم ذکر شده بر روی روکش خارجی، با آنچه روی قوطی درج شده متفاوت است. اصولا نتیجه‌گیری نهایی یک چیز است: تقلب شرکت تولید کننده دلستر (بهنوش)، و قالب کردن آبجوی توت فرنگی آلمانی، به جای دلستر هلوی ایرانی!
    با اندکی دقت مشخص می‌شود که هم روی روکش بیرونی، و هم روی قوطی فلزی، نام و آدرس شرکت بهنوش ایران درج شده است. (عکس ۱ و ۲ پایین) بنابراین هر دو محصول در ایران تولید شده‌اند و هر دو برند متعلق به یک شرکت است.
    اینکه چرا یک شرکت ممکن است چنین کاری بکند را در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد؛ ولی به هیچ عنوان نمی‌توان گفت یک محصول خارجی به عنوان محصول ایرانی عرضه شده است. پس مساله چیست؟
  • مشخص نیست که: علت این اتفاق چیست.
    تا این لحظه، تلاش «یک کلاغ» برای استعلام از شرکت بهنوش ایران در مورد علت این کار، نافرجام باقی مانده است. در نبود یک جواب روشن از طرف شرکت تولیدکننده، تنها می‌توان به چند حدس بسنده کرد: مثلا فروش دلستر بیشتر بوده یا در تخمین میزان فروش هولستن اشتباهی رخ داده، و نتیجه این شده است که قوطی مارک دلستر تمام شده و قوطی هولستن در انبار موجود بوده است. به هر صورت علت مشخص نیست.
    اما برخی علت‌هایی که به اشتباه برای این موضوع برشمرده می‌شود نیز درخور توجهند که در بخش «شرح مفصل» بدان می‌پردازیم.

شرح مفصل

1
2
شرحی بر برخی علت‌هایی که به اشتباه برای این موضوع برشمرده می‌شود:
  • طعم توت فرنگی فروش نداشته و با روکش هلو عرضه شده است: این سخن عجیب است، اگرچه کاملا نامحتمل نیست. به هر حال این دو طعم آنقدر متفاوتند که بعید به نظر می‌رسد مصرف کننده متوجه نشود.
  • تاریخ مصرف قوطی‌های هولستن گذشته است و با زدن روکش دوباره به بازار عرضه شده است: این با منطق سازگار نیست، چرا که همانگونه که در برچسب قوطی هولستن (عکس ۱ بالا) نیز تاکید شده، تاریخ مصرف در انتهای قوطی درج می‌شود و نه روی کناره آن. بنابراین از طرفی، پنهان کردن و جعل کردن آن با روکش امکانپذیر نیست؛ و بلکه از طرف دیگر، اگر کسی موفق به جعل این تاریخ شود نیازی به روکش کردن هم وجود ندارد.
  • آبجوی (الکل‌دار) غیرقانونی از این طریق به فروش می‌رسیده است: این سخن هم بدور از منطق است؛ چرا که قوطی داخلی دارای مارک ایرانی، نام تولیدکننده ایرانی، و حتی برچسب «تولید و بسته‌بندی در ایران» است. بنابراین به فرض اینکه محتویات داخل قوطی با نوشته حک شده روی جداره فلزی مطابق بوده باشد (که به علت تفاوت طعم‌ها دور از انتظار است) بازهم محصول خارجی نبوده است که بتواند از قانون ایران فرار کند.
    البته از ابتدای معرفی هولستن به بازار، «تصوراتی» در مورد الکلی بودن این محصول وجود داشته است، ولو تبلیغات آن با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است. (مثال)

از جراید

تا لحظه انتشار یک کلاغ این شایعه یا تکذیب آن را در هیچ یک از خبرگزاری‌های داخلی نیافته است.

نمونه شایعه:



Vaghti Ke Gande DELESTER Ham Dar Miad ... !!!
دیگه در این حد فاجعه ندیده بودم که امروز دیدم ...
دلسترهایی که روزانه میلیون ها نفر استفاده میکنن و ...
نمیدونم جواب شرکت بهنوش چی هست ولی امیدوارم لااقل موادی که داخل این قوطی ها به اسم دلستر به مردم نگون بخت ارائه میشه سالم باشه !!!!!!!

وقتی گند دلستر هم درمیاد !
به تصاویر نگاه کنید ... داشتم دلستر وطنی رو نوش جان می کردم قطره آخر از گلو پایین نرفته بود که بی اختیار دستم به گوشه پوششی که روی قوطی بود ، خورد . وقتی از بدنه فلزی دلستر روکش اولیه رو برداشتم اینها رو دیدم امیدوارم :
1- چیزی که خوردم دلستر نبود ، هولستن بود!
2- روی پوشش اول نوشته بودن با طعم لیمویی اما روی پوشش فلزی نوشته بودن طعم سیب!
3- روی روکش اولی نوشته بودن نوشابه ایرانی اما روی پوشش زیری نوشته بودن آلمانی !
اگه قدری مستم نمی دونم مربوط به محتویات روکش اول هست یا زیری ...
لحظه کشف!

دلستر بهنوش و گندکاری جدید
یه مدت پیش داشتم به یه قوطی دلستر نگاه میکردم... یه چیزی توجهمو جلب کرد!!!!
همه قوطی های آبجو روی فلز قوطیشون آرم و لوگوی کارخونشون درج شده... اما دلستر لیمو که کاور خیلی نازی هم داره لوگوش به صورت یه کاور پلاستیکی روی قوطی کشیده شده!!!
یه بار دامادم با یه اطمینان خاطر بالایی بهم گفت تاحالا کاور این دلستر رو کندی؟؟ گفتم نه...
دست به کار شدم و نتیجه ش اینی شده که توی عکسها و ویدئوی پائین میبینید!!!!!!
دلستر لیمویی در نمای اولیه :
این هم پرده برداری از تقلب شرکت بهنوش که در کیلومتر ٩ جاده مخصوص کرج واقع شده. احسانا مسئولین متقلب این شرکت فکر کردن روی پیشونی مصرف کننده ها چیز خاصی نوشته!!
آخه نامردااااا.... آبجو با طعم سیب و با مارک هولستن رو بجای دلستر لیمو به مردم قالب میکنید!!!!
اینم آدرس شرکت توزیع کننده (شرکت بهنوش) که این محصول تقلبی رو ارائه میده.
ویدئویی که از باز کردن کاور پلاستیکی دلستر لیمو تهیه کردم رو برای دانلود قرار میدم... خواهشا تا میتونید به همه بلوتوث کنید تا همه بدونن که این شرکت داره سرشون کلاه میذاره... از قسمت سمت راست وب هم میتونید جهت ایمیل کردن این صفحه به دوستانتون استفاده کنید که پیشنهاد من اینه که حتما این کار رو انجام بدید و اطلاع رسانی کنید.
هولستون