۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

آخرین قسمت کارتون میگ میگ و گرگه و افسردگی پسر دیوید بکهام؟

خلاصه مطالب: ویدیویی: آیا در آخرین قسمت کارتون میگ میگ (Roadrunner/بیپ بیپ)، بالاخره گرگ (Coyote/کایوتی) این پرنده پرسرعت را شکار می کند و آن‌را می‌کشد؟ آیا این قسمت به خاطر افسرده شدن پسر دیوید بکهام ساخته شده است؟ آیا کسی پول هنگفتی برای ساخت آخرین قسمت این سریال به کمپانی وارنر بروز پرداخت کرده است؟


نویسنده همکار
متن زیر حاصل بازنویسی تحقیقی است که آقای علی سراج، از خوانندگان وبگاه «یک کلاغ» برای ما ارسال کرده بودند. از همه خوانندگانی که در پیشرفت این وبگاه ما را با معرفی، تحقیق یا پیشنهادهای خود یاری می رسانند متشکریم.
  • بر خلاف ادعای شایعه: فیلم مشهور به «آخرین قسمت میگ میگ»، در واقع اولین قسمت کارتون میگ میگ است!
    در اینترنت فیلمی منتشر شده است که عالبا با عنوان آخرین قسمت میگ میگ معرفی می‌شود و در آن گرگ سرانجام موفق می‌شود این پرنده سریع را شکار کند. اما با اندکی دقت در اواخر این فیلم (که می‌توانید آن را در ادامه متن، از بخش ویدیویی دریافت و مشاهده کنید) متوجه می‌شوید که کیفیت انیمیشن ناگهان افت می‌کند و حرکات بسیار مصنوعی می‌شوند.
    در حقیقت این فیلم حاصل کپی و دستکاری قسمت اول مجموعه میگ میگ (Road Runner) است که در سال 1948 ساخته شد. فردی با دستکاری آن، بخش‌های مربوط به شکار شدن میگ میگ را به آن اضافه کرده است. این موضوع با مقایسه فیلم جعلی با نسخه اصلی کارتون مشخص است. (خودتان مقایسه کنید: نسخه کارتون اصلی میگ میگ، نیز در کنار فیلم جعلی در بخش ویدیویی گذاشته شده است)
    سایر منابع مفید:
    داستان فسمت اول کارتون میگ میگ (Fast and Furry-ous)
    اطلاعات کارتون میگ میگ و لیست قسمت‌ها
  • بر خلاف ادعای شایعه: پول هنگفتی بالای ساخت آن داده نشده است!
    به دلایل زیر می‌توان به یقین گفت پول هنگفتی برای این کارتون داده نشده است: (خب، اگر هم کسی پول زیادی خرج کرده سرش کلاه رفته است!)
    1) کپی‌برداری از قسمت اول: چه دلیلی روشن‌تر از این که اگر واقعا پولی بابت ساخت این قسمت خرج شده، حاصلش کپی قسمت اول میگ میگ است؟ چرا داستان مجزا و جدید که ندارد هیچ، داستان قبلی را بی هیچ هدفی تکرار کرده است؟
    2) کیفیت پایین: کیفیت انیمیشن جعلی حتی از کیفیت یک کارتون دهه چهل میلادی نیز پایین‌تر است و ارزش «پول هنگفت» را ندارد.
    3) وجود کارتون‌های مشابه: این تنها کارتونی نیست که در آن موفق شدن گرگ به تصویر کشیده شده است.
  • درست است که: در سری کارتون اصلی، گرگ یکبار موفق می‌شود میگ میگ را بگیرد.
    در انتهای قسمت 42 این کارتون با عنوان (Soup or Sonic)، گرگ سرانجام پای پرنده را می‌گیرد. اما قبل از این اتفاق، گرگ آنقدر کوچک شده است که مانند حشره‌ای در برابر یک پرنده غول‌پیکر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.
    گرگ (کایوتی) به سمت دوربین بازگشته و تابلویی را نشان می‌دهد که «خب، باهوش‌ها، شما همیشه می‌خواستید من بگیرمش. حالا چه کار کنم؟»

    (گرگِ کوچک شده در کنار پای بزرگ میگ میگ)
  • مشخص نیست که سازنده کارتون جعلی چه کسی است
    در حال حاضر نمی‌دانیم چه کسی کارتون جعلی «آخرین قسمت» را سرهم کرده است.

توضیحات تکمیلی

در وب فارسی شایع است که پسر دیوید بکهام از شکست‌های پی در پی گرگ افسرده شده بوده، و به همین علت دیوید بکهام پول هنگفتی را به شرکت وارنر بروز (Warner Bros) پرداخت کرده است تا قسمت پایانی سریال، با موفقیت گرگ در گرفتن و کشتن میگ میگ ساخته شود.
اما خارج از وب فارسی ارتباطی بین دیوید بکهام با این انیمیشن وجود ندارد، و جستجو به دنبال کلمات دیوید بکهام و نام سریال هیچ نتیجه‌ای را بازنمی‌گرداند. در عوض داستان طور دیگری روایت می‌شود:
اینکه یک میلیونر ژاپنی از شکست گرگ به ستوه آمده و با پیشنهاد پول کلان، (از شرکت وارنر بروز) تقاضای ساخت قسمت نهایی این انیمیشن را کرده است. قسمتی که به صورت رسمی برای عموم و نمایش روی تلویزیون منتشر نشد.

با توجه به آنچه گفتیم، هیچ یک از این داستان‌ها حقیقت ندارند.

بخش ویدیویی

این بخش شامل دو ویدیو است:

ویدیوی اول) به منظور رعایت حقوق مولف، بخش‌هایی از ویدیوی شایعه که عینا کپی کارتون اصلی بود - و کمکی به مقایسه نمی‌کرد - را حذف کردیم. (بخش‌های مربوط به شایعه دست نخورده‌اند) لازم به ذکر است که ویدیویی که در وب به نام آخرین قسمت میگ میگ منتشر شده است، حدود سه دقیقه از کارتون اصلی میگ میگ را عینا کپی کرده بود. (حتی نام قسمت اول نیز نشان داده می‌شد) آنچه در زیر می‌بینید از دقیقه سوم آن ویدیو به بعد است که در آن گرگ میگ میگ را می‌گیرد.

ویدیوی دوم) برشی از قسمت اول کارتون میگ میگ، ساخت 1948 است. باز هم به منظور رعایت کپی رایت اثر، تنها بخشی از این کارتون که مرتبط با شایعه اخیر بود را برای مشاهده و مقایسه قرار دادیم. برای مشاهده متن داستان این قسمت از کارتون می‌توانید به این لینک (بخش تلاش ششم) مراجعه کنید.

نمونه شایعه:

برای رویت ویدیوی شایعه به ویدیوی اول در بخش ویدیویی (بالا) مراجعه کنید.

- این کلیپ رو دیویدبکهام سفارش داده تا واسه تولد پسرش بسازند. چون پسرش افسرده شده بوده انقدر گرگه اذیت میشده تو این کارتون…
- پسر دوید بکام این کارتون را خیلی دوست داشت (به خصوص گرگه رو ) بعد از اتمام این کارتون و بدبخت بودن گرگه افسرده شد و دیوید بکام سازنده ی این کارتون را پیدا کرد و از او خواست که قسمت آخر این کارتون را جوری بسازه که گرگه میگ میگ را بکشه
- همانگونه که شاهد بودیم و هستیم, در این داستان گرگه دنبال میگ میگ میکنه و از آنجا که گرگ داستان ما خیلی بی عرضه هستش نمیتونه اونو بگیره. این امر موجب شده که همه ی مردم به ستوه بیان. یکی از طرفداران پر و پا قرص این کارتون پسر دیوید بکهام فوتبالیست معروف هستش که یه جورایی عاشق این کارتون هستش و همیشه اونو نگاه میکنه و منتظر زمانی هستش که گرگه میگ میگ و بگیره. از اونجایی که این اتفاق هیچ وقت نمی افته پسر دیوید بکام از فرط عصبانیت و ناراحتی افسردگی میگیره.پدرش(دیوید بکهام) برای بهبود فرزندش از سازنده ی این کارتون خواست تا یه قسمت جدید را طراحی کنه تا گرگه بتونه، میگ میگ رو بگیره. سازنده ی این کارتون هم با گرفتن مبلغی هنگفت درخواست دیوید بکام رو قبول میکنه و کارتون رو طوری میسازه که گرگه پس از تلاش های مکرر بالاخره موفق میشه… امیدوارم پسر دیوید بکام بهبودی خودشو با دیدن این قسمت بدست آورده باشه.
- این کلیپ داستان داره ماجرا از این جا شروع میشه که یک کودک ۷ساله که باباشم تیلیادر بود از این که آقا گرگه هیچ وقت نمی تونه میگ میگ بگیره افسرده میشه بعد باباهه که می خواد این مشکلو حل کنه سازنده ی این انیمیشن پیدا میکنه و با دادن پول زیاد درخواست ساختن این قسمت که میگ میگ به دام میوفته رو میده

- The fact is, so a Japanese billionaire pay the artists to to make a chapter in which the roadrunner catches coyete, and that was the result…
- It was ordered by a Japanese millionaire.
- It was said that the video was made at the request of an eccentric Japanese billionaire ...
- A Japanese millionaire fan of cayote pay a large sum for this episode, but only would be to never be aired on TV.
- A Japanese millionaire paid warner bros to make it, but it was never officially released to the public.
- A billionaire addicted to the program paid millions of dollars to carry out an episode where the coyote finally steal the victory.
- A little rich kid, almost got crazy "WHY THE COYOTE NEVER CAUGHT THE ROAD RUNNER" and this way his father made a request and paid a lot of money in order to make this episode.
- This cartoon was drawn at the request of wealthy fan!
- Warner Bros got payed alot of money from a guy so the coyote could kill the road runner or eat him.

منابع:

  1. ویکی‌پدیا: اطلاعات کارتون میگ میگ (انگلیسی)
  2. ویکی‌پدیا: کارتون میگ میگ، قسمت 1 (Fast and Furry-ous - سریع و خزدار) (انگلیسی)
  3. ویکی‌پدیا: کارتون میگ میگ، قسمت 42 (Soup or Sonic - سوپ یا فراصوت) (انگلیسی)